Trate 110-117 - zobrazeno 10 z 21
|1-10| |11-20| |21-30|
Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – Kúty – Lanžhot CZ
Modernizáciou železničnej trate Bratislava hl. st. – Kúty – Lanžhot CZ v úseku Devínska Nová Ves (mimo) – Kúty – Lanžhot (ČD) sa má zvýšiť traťová rýchlosť až na 200 km/h s výnimkou úsekov, kde je z pohľadu dynamiky jazdy vlakov osobnej a nákladnej dopravy preukázané nevyužitie tejto rýchlosti, resp. kde je zvýšenie rýchlosti možné len za cenu vynaloženia vysokých investičných nákladov.
Výstavba koridoru Bratislava – Břeclav pokračuje (2.)
Začiatkom októbra 2013 bola na stránkach magazínu Železničné.info uverejnená fotoreportáž z výstavby koridoru na trati ŽSR 110 Břeclav – Bratislava medzi zastávkou Devínske Jazero a stanicou Zohor. Mierna zima umožnila realizovať stavebné práce a v týchto dňoch sa rekonštrukčné práce dostávajú do ďalšej etapy. Cieľom rekonštrukcie je zvýšiť traťovú rýchlosť na 140 km/h.
Keď sa povie Hašek...
Keď sa povie Hašek, tak každého fanúšika železníc väčšinou ako prvé napadne vlak EuroCity, ktorý chodí z Prahy do Budapešti a späť. Tento medzinárodný vlak dostal pomenovanie po českom spisovateľovi, ktorého preslávil najmä román o vojakovi Švejkovi, ktorý bol preložený do mnohých jazykov a samozrejme, že bol aj sfilmovaný. Jaroslav Hašek obohatil náš život o dielo, ktoré nielenže srší humorom, ale je nadčasové a má čo povedať každej generácii.
Výstavba koridoru Bratislava – Břeclav pokračuje
O rekonštrukcii železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou a Devínskym Jazerom sme Vás informovali vo viacerých článkoch. Tieto rekonštrukcie súvisia zjednodušene povedané s výstavbou IV. koridoru v trase Berlín – Budapešť. O pokračujúcich stavebných prácach na výstavbe IV. koridoru informovali ŽSR. Minulý týždeň som využil časovú pauzu počas môjho pobytu v Bratislave a na rekonštrukciu trate 110 som sa zašiel pozrieť.
Rekonštrukcia Devínskeho Jazera pokračuje (2.)
Aj napriek horúcemu počasiu, ktoré zavládlo, som sa v nedeľu zašiel opäť pozrieť na rekonštrukciu železničnej trate 110 v úseku Devínska Nová Ves – Devínske Jazero. Ide o kompletnú rekonštrukciu druhej traťovej koľaji. Práce o niečo pokročili a v krátkej fotoreportáži je zachytený aktuálny stav.
Rekonštrukcia Devínskeho Jazera pokračuje
V apríli a máji tohto roku sme Vás v dvoch fotoreportážach informovali o rekonštrukcii prvej traťovej koľaji v úseku Devínska Nová Ves – Devínske Jazero. Nasledovala fyzická likvidácia papierovo zrušenej trate z Devínskeho Jazera do Stupavy. V súčasnom období prebieha kompletná rekonštrukcia druhej traťovej koľaji. Výluka druhej traťovej koľaji by mala trvať do prvej polovice augusta tohto roku. Dnes som opäť zašiel na Devínske Jazero a v krátkej fotoreportáži Vám ponúkam niekoľko fotografií z prebiehajúcej rekonštrukcie druhej traťovej koľaje.
Rekonštrukcia železničnej trate Devínska Nová Ves – Devínske Jazero (2.)
Dnes som využil pekné slnečné počasie a opäť som zašiel za Devínsku Novú Ves, kde prebieha rekonštrukcia 1. traťovej koľaje v úseku Devínska Nová Ves – Devínskej Jazero. Rekonštrukčné práce za ten mesiac pokročili o čom svedčia aj fotografie v nasledujúcom článku.
Rekonštrukcia železničnej trate Devínska Nová Ves – Devínske Jazero
Železnice Slovenskej republiky začali komplexnú rekonštrukciu 1. traťovej koľaje v úseku Devínska Nová Ves – Devínskej Jazero. Využil som dnešné slnečné počasie a zašiel som sa pozrieť do Devínskej Novej Vsi v akom stave rekonštrukčné práce sú.
Storočnica trate Zohor – Záhorská Ves
Dnes si pripomíname sto rokov od začiatku prevádzky na trati Zohor – Záhorská (Uhorská) Ves. Súčasné číselné označenie trate v cestovnom poriadku je 113. Železničná trať 113 bola vybudovaná ako súčasť Bratislavskej župnej miestnej železnice Plavecký Mikuláš – Zohor – Záhorská (Uhorská) Ves. Trať má dĺžku 14 km a vedie rovinatým územím.
Nedeľa na 114
Víkendové príjemné letné počasie lákalo k vode. Ja som sa v nedeľu vybral k rieke Morava, konkrétne na trať Kúty – Holíč nad Moravou – Skalica na Slovensku. Číselné označenie trate podľa cestovného poriadku je 114. Trať je jednokoľajná, vybudovaná bola v rámci výstavby železnice Devínska Nová Ves – Kúty – Holíč nad Moravou – Skalica na Slovensku, na ktorej bola prevádzka zahájená 27. októbra 1891.
Home